Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Sa oled siin

Kas said kirja töökeskkonna riskianalüüsi esitamise kohta?

Alates 27.07.2021 saadab Tööinspektsioon tööandjatele meeldetuletusi, et tööandjal on kohustus koostada riskianalüüsi töökeskkonna andmekogus või edastada see kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis Tööinspektsioonile (töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 13(4) lõige 7). Riskianalüüsi ei pea Tööinspektsioonile esitama julgeolekuasutused (töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 1 lõige 2). Nimetatud sätte rakendussäte kohustab tööandjat kehtiva töökeskkonna riskianalüüsi, mis on koostatud enne 2021. aasta 1. märtsi, esitama töökeskkonna andmekogusse või edastama Tööinspektsioonile hiljemalt 2021. aasta 1. septembriks. Kui sinu riskianalüüs on koostatud alates 1. märtsist, on su kohustus see kohe Tööinspetsioonile elektrooniliselt Tööelu infosüsteemis esitada.

Teavituskirja said tööandjad kellel on 27.07.2021.a. seisuga töötamise registrisse kantud vähemalt üks töötaja (sealhulgas ka ainus juhatuse liige, kellega on sõlmitud tööleping). Kui Te saite kirja aga käesoleval ajal ettevõttes töötajaid ei ole, siis palun vaadake üle töötamise registri andmete õigsus või jätke kiri tähelepanuta. Täpsemalt saate lugeda juhatuse liikme kohta kande tegemisest töötamise registrisse Maksu- ja Tolliameti kodulehelt.

Lisaks julgeolekuasutustele ei pea riskianalüüsi Tööinspektsioonile esitama ettevõtted, kus töötajad ei ole. Näiteks on juhatuse liige kantud töötamise registrisse ainult juhatuse liikmena ehk ta täidab ainult äriseadustikus nimetatud juhatuse liikme funktsiooni ning ei tee ettevõtte heaks tööd. Sarnaselt ei  pea riskianalüüsi esitama ka siis, kui juhatuse liige on töötamise registrisse kantud lisaks ka võlaõigusliku lepingu alusel tööd tegeva isikuna. Nendele olukordadele rakendub töötervishoiu ja tööohutuse seadus vaid osaliselt.

Kui aga lisaks juhtimisele teeb juhatuse liige ettevõttes tööd, mille tegemist võib vastavalt asjaoludele oodata üksnes tasu eest, näiteks osutab ettevõtte nimel teenust, eeldatakse, et tegemist on töölepinguga. Ning sellisel juhul tuleb kaaluda, kas tegemist on töösuhtega. Kui on, siis see vastavalt vormistada. Sellisel juhul kehtivad kõik töötervishoiu ja tööohutuse seaduses kehtestatud õigused ja kohustused sh kohustus koostada ja esitada Tööinspektsioonile riskianalüüs. 

Tööandjatele on ühe võimalusena teha töökeskkonna riskianalüüs Tööinspektsiooni Iseteeninduskeskkonnas, mis asub lingil https://iseteenindus.ti.ee/login 

Tööinspektsiooni iseteeninduskeskkonnas on tasuta töökeskkonna riskianalüüsi tööriist, mille eesmärgiks on pakkuda tööandjatele lihtsat võimalust riskianalüüsi läbiviimiseks ja seeläbi töötajate ohutuse tagamiseks. Tööandjale kuvatakse süsteemis tema ettevõtte tegevusalale asjakohased ohud ja antakse ka tüüpilised abinõud nende ohtude maandamiseks. Peamiseks sihtrühmaks on väike- ja keskmise suurusega ettevõtted. Riskianalüüsi tööriista abil saab juhatuse liige, tööandja poolt määratud töökeskkonnaspetsialist või muu volitatud isik kaardistada töökeskkonnas esinevad ohud ning koostada vastavalt kaardistustulemustele tegevuskava esinevate ohtudega tegelemiseks - nende maandamiseks, ennetamiseks ja vältimiseks.

Kontaktid:

  • Üldised küsimused riskianalüüsi koostamise, kohustuse ja nõuete teemal: 640 6000 või jurist@ti.ee 
  • Tehnilised küsimused iseteeninduse ja riskianalüüsi mooduli teemal: 5853 3440 

Vaata ka:

Ei saanud kirja? Laadi alla PDF kujul (PDF).